Garden

Sunday 26 February 2012

Autumn in my heart

Nampaknya musim bunga aku dah tamat. Takda lagi haruman bunga dari taman atau indahnya bunga yang sedang mekar. Tak sangka cepat plak musim luruh ni datang.
Benar lah kata pepatah..habis madu sepah dibuang. Allah tu maha kuasa..setiap ujian yang diturunkan tu akan ada hikmah dikemudian hari.
Allah hadirkan dia dalam hidup ni untuk mengajar aku tentang sesuatu. Alhamdulillah ada juga input yang aku dapat dari dia walaupun pengakhirannya tidak lah seperti yang aku impikan. Pasti akan ada hikmah. Syukur ya Allah hati ini masih milik mu.

Suatu masa dulu, hampir setiap hari dia hadir menemani, menjadi penasihat, dan penghibur. Sewaktu jarak memisahkan kita, aku percaya persahabatan itu ikhlas. Tapi saat Allah mendekatkan jarak itu, keihklasan tu semakin pudar aku rasa. Suatu masa dulu, kepercayaan aku pada lelaki sangatlah goyah namun persahabatan yang kau hulur membuat aku rasa masih ada lelaki yang ikhlas. Tapi ternyata kau bukan lelaki itu kan. Inilah kehidupan... sentiasa ada kejutan. InsyaAllah akan ada yang lebih tulus dan ikhlas in future..
Lesson learned~


It’s amazing how at one point in our lives we will be extremely close with someone and then later they will become a complete stranger. 
You will pass by them without a word. 
Without a single acknowledging look. 
This person, who once knew you so well, 
who once knew your fears, your desires, your dreams, your past, 
is now walking right past you, seeing right through you

No comments:

Post a Comment